Maart 2021 ging de nieuwe campagne van de Taskforce Kindermishandeling live. Een campagne ontwikkeld samen met jongeren en gericht op jongeren. Op slachtoffers zelf, maar ook op omstanders. De campagne bestaat uit twee fases. In de eerste fase (maart-juni 2021) stond bewustwording centraal.
In de tweede fase vertellen jongeren hoe ze voor zichzelf, of voor een ander zijn opgekomen om het geweld te stoppen. Deze tweede fase is begin september gestart en loopt tot december. De campagne loopt via Instagram en Snapchat. Twee kanalen waar we met name jongeren kunnen bereiken.
Verhalen
Er zijn drie filmpjes die linken naar een verhaal op de jongerenwebsite www.ditiskindermishandeling.nl.
- Fleur vertelt hoe ze opkwam voor haar vriendin Jill die misbruikt werd door haar oom: www.ditiskindermishandeling.nl/#fleur
- Rick vertelt hoe hij opkwam voor zijn vriend Tom toen hij na de voetbaltraining zag dat Tom onder de blauwe plekken zat: www.ditiskindermishandeling.nl/#rick
- Vera vertelt hoe ze opkwam voor haarzelf nadat ze jarenlang was geslagen door haar moeder: www.ditiskindermishandeling.nl/#vera
Help mee het bereik te vergroten
Bereik jij jongeren met jouw social media kanalen? Help dan mee het bereik te vergroten! Zodat nog meer jongeren weten dat het niet oké is als je kindermishandeling meemaakt en hoe ze voor zichzelf of voor een vriend/vriendin kunnen opkomen. Je kunt de campagnematerialen vrij gebruiken. Je vindt de materialen hier.